اخبار و تازه ها

افزوده شدن اصل ایمنی و بهداشت حرفه ای به اصول و حقوق بنیادی ILO

افزوده شدن اصل ایمنی و بهداشت حرفه ای به اصول و حقوق بنیادی سازمان جهانی کار در یکصدو دهمین مجمع عمومی سازمان جهانی کار تصویب شد.


در یکصدو دهمین مجمع عمومی سازمان بین المللی کار(ILO) در روز جمعه ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲(۱۰ خرداد ۱۴۰۱)، نمایندگان شرکت کننده در کنفرانس بین المللی کار(ILC) قطعنامه ای را برای افزودن اصل محیط کار ایمن و سالم به اصول و حقوق بنیادی سازمان بین المللی کار(ILO) به تصویب رساندند که طی آن علاوه بر چهار اصول و حقوق اساسی کار شامل “آزادی تشکل و به رسمیت شناختن حق چانه زنی جمعی، “حذف تمام اشکال کار اجباری”، “امحای موثر کار کودکان” و “رفع تبعیض در شغل و اشتغال”، موضوع ایمنی و بهداشت حرفه ای نیز به آن اصول اضافه شد.

 

این تصمیم مهم به این معنی است که همه کشور‌های عضو ILO متعهد می شوند که به حقوق اساسی برای داشتن یک محیط کار ایمن و سالم و رعایت الزامات ایمنی و بهداشت حرفه ای احترام بگذارند و آن را ارتقا دهند، خواه کنوانسیون‌های مربوطه را تصویب کرده باشند یا نه.

از ۲۷ مه تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، نمایندگان دولت‌ها، کارگران و کارفرمایان از ۱۸۷ کشور عضو سازمان بین المللی کار در کنفرانس بین المللی کار(ILC) درباره مسائل جهان کار دور هم جمع شدند. امسال ایمنی و بهداشت حرفه ای، کارآموزی و اقتصاد اجتماعی و همبستگی از جمله مواردی است که در دستور کار این همایش قرار داشت و مورد بررسی قرار گرفتند.

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا