اخبار و تازه ها

بایدها و نبایدهای ایمنی انبار

Warehouse Safety Dos and Don'ts

انبارها می توانند محیط های اصلی برای آسیب های محل کار باشند. صدمات می تواند به دلیل لغزش، سقوط، تصادف لیفتراک، بلند کردن اجسام سنگین، گرمازدگی و وضعیت نامناسب ایجاد شود. تنها در سال ۲۰۲۰، از هر ۱۰۰ کارگر انبار، ۵ نفر دچار جراحات شدند که باعث از دست دادن کارشان شد. با این حال، بیشتر آسیب های محل کار قابل پیشگیری هستند. دانستن برخی از بایدها و نبایدهای ایمنی انبار می تواند به کارفرمایان کمک کند تا کارکنان خود را تشویق کنند تا سلامت و ایمنی خود را در اولویت قرار دهند.



۶ باید و نباید هنگام کار در انبار

هنگام کار در انبار، کارکنان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا خطر آسیب دیدگی خود را کاهش دهند. آنها می توانند این بایدها و نبایدها را دنبال کنند:

قبل از شروع شیفت با انجام نرمش های ساده خود را گرم کنید. انجام حرکات گرم کردن قبل از یک شیفت کاری فشرده می تواند جریان خون را در عضلات شما افزایش دهد و آنها را برای فعالیت های سخت آماده کند. در نتیجه، ماهیچه‌های شما انعطاف‌پذیرتر می‌شوند و کمتر در اثر استفاده بیش از حد در طول روز کاری تحت فشار قرار می‌گیرند. گنجاندن حرکات کششی می تواند مزایای بیشتری داشته باشد. در واقع، یک مطالعه نشان داده که حرکات کششی قبل از شیفت کاری می تواند به طور قابل توجهی خطر آسیب دیدگی کارکنان را کاهش دهد.

در برنامه های آموزشی پیشگیری از آسیب شرکت کنید. برنامه های پیشگیری از آسیب می تواند به مدیریت انبار کمک کند تا سیاست های ایمنی خود را به کارکنان انبار منتقل کند. با شرکت در جلسات آموزشی سه ماهه، کارکنان می توانند از محیط اطراف خود آگاه باشند و کمتر دچار آسیب شوند. یک مطالعه نشان داده که آموزش پیشگیری از آسیب منجر به کاهش کلی ۵۱٪ صدمات گزارش شده در میان کارگران انبار و همچنین افزایش ۵۵٪ در تولید کلی شده است.

رعایت پوسچر مناسب بدن را تمرین کنید. تمرین مکانیک مناسب بدن در حین انجام فعالیت های انبار می تواند تفاوت بین ایمنی و آسیب باشد. مکانیک مناسب بدن می تواند بدن را در طول انجام کارهای سخت تراز و پایدار نگه دارد. در واقع، ۳۰ درصد از روزهای غیبت از کار در سال ۲۰۱۸ به دلیل ارگونومی ضعیف بوده است. تمرین وضعیت های ارگونومیک بهینه می تواند به محافظت از کارگران انبار در برابر استفاده بیش از حد و آسیب های حاد کمک کند.

اشیاء را روی زمین رها نکنید. در حالی که افتادن اشیاء از قفسه ها امری عادی است، کارمندان نباید اجازه دهند روی زمین بمانند. مسدود شدن مسیر می‌تواند باعث زمین خوردن کارکنان شود که منجر به صدمات بالقوه جدی می‌شود. این امر به ویژه در انبارهایی که می‌تواند ترافیک گسترده و ماشین‌آلات سنگین وجود داشته باشد، صادق است.

کف های کثیف را نادیده نگیرید. کف انبار می تواند در طول روز کثیفی را جمع کند. برخی از آشفتگی ها قابل حل نیستند. به عنوان مثال، ماشین آلات سنگین می توانند روغن را چکه کنند و باعث لغزش کف شوند. با این حال، کف های کثیف نقطه اصلی برای آسیب دیدگی هستند. تمیز نگه داشتن کف انبار برای جلوگیری از لغزش و سقوط بسیار مهم است.

احتیاط های ایمنی قفسه های انبار را نادیده نگیرید. قفسه های انبار ابزارهای رایج ذخیره سازی هستند که در انبارها استفاده می شوند. با این حال، اگر آنها روی هم چیده نشوند یا به درستی استفاده نشوند، می توانند صدمات زیادی ایجاد کنند. مطمئن شوید که قفسه های انبار روی زمین و به دیوار محکم شده اند و با نرده های فلزی مهار شده اند.

 

منبع:

https://www.work-fit.com/blog/warehouse-safety-dos-and-donts

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا