اخبار و تازه ها

خبر: کتاب سال ایران

کتاب سال ایران عنوان یک جایزه نیمه‌دولتی است که بهمن هر سال توسط خانه کتاب ایران با تأیید نهایی وزیر فرهنگ و ارشاد به نویسندگان برگزیده در بخش‌های کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ و جغرافیا اعطا می‌شود.

خانه کتاب و ادبیات ایران، از بین ۳۹ عنوان کتاب در گروه علوم کاربردی که به عنوان نامزد سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰) معرفی شده بودند، کتاب مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی را به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر جایزه کتاب سال انتخاب کرد.

این کتاب جامع با هدف خلق یک مرجع علمی ارگونومی که بتواند نیازهای روزافزون دانشجویان و متخصصان این رشته را مرتفع سازد در مدت ۴ سال توسط ۴۰ نفر از اساتید و متخصصان ارگونومی از ۱۵ دانشگاه داخل و خارج از کشور در ۷ بخش و ۴۵ فصل حاوی جستارهای اصلی و کلیدی علم و فناوری ارگونومی نگارش شده است. ویراستاران علمی این کتاب آقایان دکتر علی رضا چوبینه و دکتر هادی دانشمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشند. این کتاب در اسفند ماه ۱۳۹۹ بوسیله انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شد.

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا