اخبار و تازه ها

درج مطالب آموزشی ارگونومی در کتب مقاطع مختلف تحصیلی دانش‌آموزان

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو صادق‌نیت در نشستی که با حضور مسئولان تالیف کتب درسی فنی حرفه‌ای و کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری آموزش و پرورش تشکیل شد، گفت: در راستای اهداف مرکز سلامت محیط و کار و مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطالب آموزشی ارگونومی در کتب دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی درج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علم ارگونومی یا مهندسی انسانی یک دانش بین‌رشته‌ای نوین است، افزود: گنجاندن مطالب آموزشی ارگونومی به منظور هماهنگی و بهینه‌سازی محیط و تجهیزات استفاده‌کنندگان بر اساس ابعاد، توانایی و ظرفیت جسمی و روانی آنها است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار با بیان اینکه آگاهی از علم ارگونومی می‌تواند باعث ارتقای وضعیت سلامت دانش آموزان شود و ریسک بروز اختلالات اسکلتی-عضلانی را کاهش و بهره وری را افزایش دهد، گفت: در این برنامه، دانش‌آموزان مطالبی مانند طرز صحیح کار با رایانه، روش صحیح نشستن و نحوه استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی را می‌آموزند و همچنین می‌توانند با نحوه صحیح استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی به منظور پیشگیری از اختلالات اسکلتی، عضلانی آشنا شوند.

بنابر اعلام معاونت بهداشت وزرات بهداشت، وی اظهار داشت: مطالب مرتبط با ارگونومی با توجه به مقاطع مختلف تحصیلی ساده‌سازی خواهند شد و مباحث مرتبط با ارگونومی در برنامه جامع سلامت با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت معاونت بهداشت تهیه می‌شود.

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا