اخبار و تازه هاارگونومی در بیمارستان

ابزار پرستاری ایمن: ۳ ویژگی که باید به دنبال آن باشید

Safe Nurse Tools: 3 Features to Look For

پرستاری از نظر بدنی یک شغل سخت است. با توجه به ایستادن در تمام روز، بلند کردن اشیاء و استفاده از ابزار پزشکی، پرستاران می توانند در معرض خطر بالایی برای ایجاد آسیب های اسکلتی عضلانی مربوط به بیومکانیک ضعیف باشند. در واقع، یک مطالعه نشان داده که کارکنان مراقبت های بهداشتی اغلب از اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار رنج می برند. در نتیجه این آسیب ها، پرستاران می توانند روزهای کاری را بدلیل بیماری از دست بدهند.

برای جلوگیری از ایجاد اختلالات اسکلتی عضلانی در محل کار، پرستاران باید از ارگونومیک و ایمن بودن ابزارهایشان مطمئن شوند. برای پرستاران مهم است که بدانند قبل از سرمایه گذاری در تهیه ابزارها باید به دنبال چه ویژگی های ایمنی باشند. انجام این کار می تواند به آنها کمک کند از آسیب های ارگونومیک در آینده جلوگیری کنند.

۳ ویژگی ابزار پرستاری ایمن که باید مراقب آنها باشید

پرستاران برای انجام وظایف خود به ابزارهای مختلفی نیاز دارند. گوشی‌های طبی، خودکار، کفش‌های راحتی و تجهیزات حفاظت فردی نه تنها باید به درستی عمل کنند، بلکه باید احساس راحتی موثری نیز داشته باشند. به این ترتیب، پرستاران می توانند از خود و بیماران خود در حین کار محافظت کنند.

ابزارهای پرستاری ایمن می توانند وضعیت بدنی خوب، تحرک و سطوح انرژی را ارتقاء دهند و همچنین خطر آسیب را کاهش دهند. ابزار پرستاری ایمن باید دارای ویژگی های زیر باشد:

آسایش – پرستاران اغلب در شیفت های ۱۲ ساعته کار می کنند و در اکثر این شیفت ها روی پای خود ایستاده اند. پوشیدن کفش های حمایتی و راحت می تواند از درد پا و مفاصل در میان پرستاران جلوگیری کند و بدن آنها را در طول روز در یک راستا نگه دارد. علاوه بر کفش، اسکراب‌های پرستار (لباس پرستاری) باید راحت، قابل تنفس و گشاد باشند تا تحرک خود را حفظ کرده و از صدمات جلوگیری کنند.

دستگیره – ابزارهایی با سطوح غیر لغزنده و چسبندگی خوب می توانند به محافظت از پرستاران در برابر صدمات مربوط به لغزش، زمین خوردن و افتادن کمک کنند. به خصوص برای پرستاران مهم است که کفش های ضدلغزش پیدا کنند تا در شیفت کاری کمتر احتمال افتادن آن ها وجود داشته باشد. سایر ابزارهای پرستاری – مانند خودکار، قیچی و دستکش – نیز باید دارای فناوری چسبندگی و بالشتک مناسب برای جلوگیری از درد دست در طول روز باشند.

دوام – تجهیزات محافظ شخصی مانند دستکش و ماسک، پرستاران را از میکروب های موجود در هوا و تماس ایمن نگه می دارد. هنگامی که این وسایل حفاظتی بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند یا آسیب می بینند، پرستاران و بیماران به طور یکسان ممکن است در معرض آسیب های ناشی از عفونت باشند. برای جلوگیری از این امر، دستکش ها و ماسک ها باید بادوام باشند. آنها باید از پرستاران در برابر مایعات ریخته شده و سرایت های موجود در هوا محافظت کنند. همچنین باید بلافاصله پس از استفاده، برای حفظ ایمنی، دور ریخته شوند.


پرستاران به طور روزانه از ابزارهای خاصی برای کمک به درمان بیماران و ثبت داده ها استفاده می کنند. از آنجایی که این ابزارها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، از نظر ایمنی باید غربالگری شوند. تیم ما در ۱ergonomist می‌تواند به پرستاران و کارمندان در زمینه پزشکی کمک کند تا ابزارهایی را پیدا کنند که برای بدن بی‌خطر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما یا آشنایی با نحوه کمک به ایمن نگه داشتن کارکنان خود، همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.

 

منبع:

https://www.work-fit.com/blog/safe-nurse-tools-3-features-to-look-for

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا