ارگونومی محیطی

اهمیت نورپردازی خوب اداری

The importance of good office lighting

چرا روشنایی برای کار سالم بسیار مهم است؟ آیا سرمایه گذاری برای روشنایی بهتر در دفتر منجر به بهره وری بالاتر می شود؟ و شدت نور ایده آل چقدر است؟ پاسخ این سوالات را در پست ما پیدا خواهید کرد. این پست وبلاگ در مورد اهمیت نورپردازی خوب دفتر کار و به خصوص نحوه ایجاد آن بیشتر به شما می گوید.



به صورت جداگانه قابل تنظیم باشد

همه افراد با هم متفاوت هستند و هر کارمند اداری نیازهای متفاوتی دارد. این نیازها هم به نوع وظایفی که انجام می دهند و هم به سن آنها یا سایر عوامل شخصی مرتبط است. به عنوان مثال، کارمندان مسن تر به نور بیشتری نسبت به افراد جوان نیاز دارند تا بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند. این بلافاصله ما را به اولین و مهم ترین نکته متوجه می کند: مطمئن شوید که نور به صورت جداگانه قابل تنظیم است.

می توانید از چراغ های LED برای تنظیم رنگ و شدت نور مناسب برای نیازهای هر کارمند استفاده کنید.


منابع مختلف نور را با هم ترکیب کنید

در یک دفتر کار ایده آل، نیازهای فردی را با ترکیب نور مستقیم و غیر مستقیم برآورده کنید. به عنوان مثال، کارکنان می توانند در صورت تمایل با استفاده از یک چراغ رومیزی ایستاده (مستقیم) نورهای سقفی عمومی (غیر مستقیم) را بهبود ببخشند.


روشنایی را بر اساس نوع کاربری فضا تعیین کنید

به عنوان یک قاعده کلی، می توان گفت که نور سرد و سفید برای فضاهای کاری ایده آل است. بهره وری بیشتر را تضمین می کند. در اتاق های پذیرایی یا استراحت، ایده خوبی است که به نور گرم و سفید بروید. تا یک فضای خانگی تر ایجاد کنید.


به سراغ روشنایی LED هوشمند بروید

چراغ های LED علاوه بر همه کاره بودن (برای استفاده در داخل یا خارج از منزل، در خانه یا محل کار و غیره)، انرژی زیادی را ذخیره می کنند. علاوه بر این، آنها اغلب از فناوری حسگر استفاده می کنند: به عنوان مثال، آنها می توانند به طور خودکار هنگام تشخیص حرکت یا نور روز روشن یا خاموش شوند.


اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت نورپردازی خوب اداری؟

آیا می خواهید در مورد اهمیت نورپردازی خوب اداری بیشتر بدانید؟ بدون هیچ مکثی با ما تماس بگیرید. ما یک ارزیابی نورپردازی حرفه ای انجام می دهیم تا بتوانید از نور مناسب در مکان مناسب مطمئن شوید.

 

منبع:

https://ergo-lab.be/en/the-importance-of-good-office-lighting/

 

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا