ارگونومی اداری

درد عضلانی کارمند ممکن است برای کسب و کار شما بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد

Employee Muscle Pain Could Be Costing Your Business A Lot More than You Think

صاحبان کسب و کار وقت و پول خود را صرف بررسی اینکه کارمندانشان چه چیزی را برای انجام کارشان نیاز دارند، می کنند. اما بسیاری توجهی به اهمیت مدیریت درد عضلانی که اغلب مقدمه مشکلات عمده است ندارند.


مشکلات ناشی از درد عضلانی

وقتی بهره وری و هزینه های مربوط به توانبخشی را در نظر بگیرید، هزینه های سلامتی و اقتصادی درد عضلانی سرسام آور است.

درد منجر به آسیب می شود

چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که درد خفیف می تواند به چیزی بسیار شوم تبدیل شود. بسیاری از آسیب های عضلانی قابل توجه، با علائم هشدار دهنده کوچک در یک دوره طولانی شروع می شوند. این دردهای جزئی به ما می گویند که رفتار خود را تغییر دهیم یا عواقب آن را متحمل شویم. اما همه نمی دانند که درد خفیف اغلب پیش درآمدی برای درد بسیار بدتر است.

روزهای کاری از دست رفته

بیش از یک سوم آسیب ها و بیماری های ناشی از کار مربوط به فشارهای بدن و موارد کار دستی است. با توجه به گزارشات سازمان های مسئول در استرالیا، کل هزینه های اقتصادی آسیب های ناشی از کار و بیماری ۶۱.۸ میلیون دلار است.

صدمات و اختلالات اسکلتی- عضلانی منجر به ۹۰ درصد از ادعاهای جدی که نیاز به غرامت کارگران در سال ۱۵-۲۰۱۴ داشتند شدند. تقریباً ۴۵٪ از تمام ادعاها مربوط به آسیب های مفصل/رباط و عضله/تاندون هستند. برای آن دسته از کارگرانی که ادعای غرامت داشتند، میانگین زمان دوری از کار ۵.۶ هفته بود. تعداد روزهای کاری از دست رفته می تواند تأثیر قابل توجهی بر کسب و کار داشته باشد.

بهره وری ضعیف

کارمندی که از درد عضلانی رنج می‌برد به اندازه زمانی که درد ندارد کارآمد نخواهد بود. کارمندانی که ناراحت هستند یا درد دارند، احتمالاً کار را متوقف می کنند تا بیشتر استراحت کنند، زودتر به خانه بروند، در قرار ملاقات های پزشکی شرکت کنند و روزهای مریضی بیشتری را سپری کنند. تمام این مدت مرخصی به سرعت اضافه می شود زیرا کارمند از کار خود عقب می ماند.

یک کارمند غیرمولد معمولاً منجر به افزایش کارمندان غیرمولد می شود. برای جلوگیری از درد ناشی از نشستن در محل کار خود، یک کارمند ممکن است زمان بیشتری را در آبدارخانه صرف خوردن چای بکند، ناهار طولانی تری داشته باشد یا بیرون قدم بزند. عملکرد آن‌ها می‌تواند بر سایر کارمندان تأثیر بگذارد، زیرا آنها به همکاران خود در استراحت‌های طولانی و بهره‌وری ضعیف ملحق می‌شوند.

رفتار حتی یک کارمند این قدرت را دارد که فرهنگ یک سازمان را تغییر دهد. و تغییر در رفتار و فرهنگ می تواند تأثیر زیادی بر سازمان داشته باشد.

خطر ادعای غرامت کارگران

آسیب های اسکلتی عضلانی گران هستند. کسب و کارها باید هر کاری که می توانند انجام دهند تا از صدمات کارکنان جلوگیری کنند تا کارگران نیازی به ادعا نداشته باشند. بسیاری استدلال خواهند کرد که بیمه ای برای مطالبه دارند، اما مشکل جهش در حق بیمه زمانی است که ادعا می کنند. بیمه‌گران از تجربه می‌دانند که اگر یک کارمند مجروح شده باشد، احتمالاً کارمندان بیشتری در آینده به همان سرنوشت دچار خواهند شد.

 

کارهایی که می توانید برای کاهش احتمال درد عضلانی کارمندان انجام دهید

اقداماتی وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند برای کاهش بروز درد عضلانی انجام دهند.

سرمایه گذاری در تجهیزات ارگونومیک

درد و صدمات عضلانی زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارگر باید سعی می کند بدن خود را مطابق تجهیزات تغییر وضعیت دهد. تجهیزات ارگونومیک به این معنی است که می‌توان آن‌ها را متناسب با شکل، وضعیت بدن و نحوه کار کارگر تغییر داد.

اگر مطمئن نیستید که تجهیزات یک کارمند برای آنها مناسب است، فعال باشید و قبل از اینکه خیلی دیر شود ارزیابی محل کار را سازماندهی کنید. نگاه کردن به نحوه کار یک کارمند، وظایفی که انجام می دهد و شکل بدن آنها نیازهای آنها را برای تجهیزات مورد نیاز برای انجام کارشان مشخص می کند.

تحرک را تشویق کنید

نشستن شغلی در بیش از ۸۰ درصد از کارگران رایج است و نیمی از آنها می گویند که اغلب یا همیشه می نشینند. بی تحرکی یکی از عوامل اصلی درد عضلانی است. با استراحت منظم از وضعیت نشسته می توان بروز و شدت درد عضلانی را کاهش داد. به طور منظم به کارکنان یادآوری کنید که محل کار خود را ترک کنند و در اطراف قدم بزنند.

برخی از سازمان ها جلسات پیاده روی یا ایستاده کار کردن را برای کاهش زمان نشستن کارکنان ترویج می دهند. برخی دیگر برنامه‌های ناهار، جلسات یوگا یا سالن بدنسازی دارند تا کارکنان را تشویق کنند تا عضلات خود را قوی نگه دارند.

 

منبع:

https://www.ergolink.com.au/blog/employee-muscle-pain-could-be-costing-your-business-a-lot-more-than-you-think

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا