ارگونومی اداریاخبار و تازه ها

نکاتی برای بهبود ارگونومی در محل کار

Tips to improve ergonomics at work

ارگونومی اینجاست که بماند. ما می خواهیم در محیطی راحت و دلپذیر کار کنیم: به خصوص در دفترکار، جایی که بیشتر روزها را در آن می گذرانیم. چگونه می توانید ارگونومی در محل کار را بیشتر بهبود ببخشید؟ نکات مفید ما را در زیر بررسی کنید!


اما اول، چرا باید به ارگونومی در محل کار توجه کرد؟

ارگونومی در محل کار به سلامت و رفاه کارکنان شما کمک می کند. بنابراین یک محل کار ارگونومیک به طور خودکار منجر به بهره وری بالاتر می شود. برای یک شرکت مدرن، هیچ راه حلی وجود ندارد: یک محل کار با طراحی ارگونومیک، کارکنان شما را متناسب، سالم و شاد نگه می دارد!


چند نکته مفید

میز و صندلی خود را در ارتفاع مناسب قرار دهید. بازوهای شما یک زاویه ۹۰ درجه تشکیل می دهند، پاهای شما صاف روی زمین هستند و زانوهای شما کمی پایین تر از باسن شما قرار دارند. به عنوان مثال، یک صندلی اداری ارگونومیک با دسته های قابل تنظیم، پشتیبانی بیشتری برای ساعد شما فراهم می کند.

وضعیت نشستن خوب و عمودی را اتخاذ کنید. برای کاهش تنش در گردن و چشم، صفحه نمایش خود را در فاصله طول بازو و در ارتفاع سطح چشم قرار دهید. مطمئن شوید که بالای صفحه نمایش شما بالاتر از سطح چشم نباشد.

صفحه کلید خود را مستقیماً در مقابل صفحه نمایش خود قرار دهید و موس خود را در نزدیکی آن نگه دارید تا از مشکلات گردن، مچ دست و شانه جلوگیری کنید.

به طور منظم نرمش کنید. ترجیحا هر ۳۰ دقیقه یکبار بایستید و پاهای خود را دراز کنید. استراحت کوتاهی داشته باشید یا در حالت ایستاده به کار خود ادامه دهید (با استفاده از میز ایستاده)

مطمئن شوید که نور مناسبی دارید و از انعکاس نور روی صفحه نمایش خودداری کنید.

از لوازم جانبی مانند صفحه کلید و ماوس ارگونومیک، نگهدارنده اسناد و غیره استفاده کنید.

سر و صدای محیط کار را محدود کنید، برای مثال با استفاده از هدفون.

 

منبع:

https://ergo-lab.be/en/ergonomics-at-work/

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا