متفرقهاخبار و تازه ها

وضعیت بدن در زمان استفاده از توالت فرنگی مهم است!

ارگونومی توالت فرنگی

نویسنده: الن راسیتر، فیزیوتراپیست،


ممکن است این را ندانید، حتی ممکن است نخواهید در مورد آن صحبت کنید، اما وضعیت بدن در زمان استفاده از توالت فرنگی مهم است!

آیا تا به حال در مورد Squatty Potty (چهارپایه کوچک توالت فرنگی) چیزی شنیده اید؟ Squatty Potty یک چهارپایه است که به خوبی در زیر توالت شما قرار می گیرد و آماده است تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید، مفهوم این است که با بلند کردن پاهای خود در موقعیتی بالاتر وقتی به توالت می روید، به تخلیه مدفوع به بهترین نحو کمک می کند! اگرچه این ممکن است شما را بخنداند یا احتمالاً سرخ شوید، اما این چهارپایه برای قرار دادن بدن شما در بهترین موقعیت برای شل کردن کامل عضلات کف لگن بسیار عالی است تا به شما امکان “رفتن” بدهد.

بدن ما برای دفع ادرار یا مدفوع در حالت چمباتمه طراحی شده است. به نوزادان یا کودکان نوپا از نزدیک نگاه کنید، آنها به طور غریزی این را می دانند. با این حال تمدن غرب با بالا بردن توالت ها از آن فاصله گرفته است.

بسیاری از ما هرگز به این موضوع توجه نکرده ایم. با این حال، نشستن صحیح در توالت به دفع مواد زائد کمک می کند و به طور موثری درد شکم، نفخ، یبوست و بسیاری از فواید دیگر را کاهش می دهد. دفعه بعد که لحظه ای در دستشویی می مانید، موقعیت خود را در نظر بگیرید تا تفاوت را ببینید.


بهترین موقعیت

  • پاها محکم روی زمین (یا چهارپایه!)
  • خم شدن به جلو (ساعد روی زانو)
  • زانوهای بالای باسن (در صورت دفع مدفوع)


چرا این مهم است؟

شل کردن پوبورکتالیس (puborectalis) – این عضله دور راست روده می پیچد و به ما کمک می کند تا بتوانیم دفع مدفوع را کنترل کنیم. برای اینکه این عضله را کنترل کنیم، باید زانوها بالاتر از باسن باشند! این زاویه عضله را تغییر می دهد و به آن اجازه می دهد تا خود را از اطراف روده شل کند.

بقیه قسمت های کف لگن را ریلکس کنید – بقیه عضلات پایین لگن نمی دانند که اگر پاهای شما آویزان است باید شل شوند! پاهای قرار گرفته روی زمین به لگن و باسن کمک می کند تا ریلکس شوند.

از کشیدگی خودداری کنید – اگر کف لگن و عضلات اطراف آن را شل نکنیم، در هنگام دفع، فشار وارد می‌کنیم. این می تواند منجر به مشکلاتی مانند بی اختیاری دفع، یا حتی هموروئید شود.

یادگیری عضلانی – اگر سعی کنیم بدون عضلات شل شده از توالت استفاده کنیم، به مثانه یا روده ها می آموزیم که شل کردن آنها اشکالی ندارد – این می تواند منجر به بی اختیاری دفع یا تشدید آن شود!

منبع:

https://www.activesportstherapy.ca/toilet-posture-matters/

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا