ارگونومی اداری

چگونه با این ۵ نکته ساده میز کار خود را خلوت کنید

How to Declutter Your Desk with These 5 Simple Tips

بسیاری موافقند که اگر میزشان مرتب باشد و فقط شامل موارد ضروری باشد کمتر احساس استرس می کنند، می توانند به بهترین روش کار خود را انجام دهند. یک نکته مهم این است که «شلوغی و هرج و مرج کمتر مساوی است با استرس کمتر». یک ایستگاه کاری منظم که عاری از هرج و مرج باشد حتی می تواند به افزایش خلاقیت و بهره وری کمک کند. بنابراین، برای لذت بردن از یک میز بدون شلوغی چه کاری باید انجام دهید؟ نکات مهم ما را برای بهبود ایستگاه کاری و آرامش خاطر خود بخوانید.


شماره ۱: پیش به سوی فناوری بی سیم

دستیابی به یک میز بدون درهم و برهمی دشوار است اگر کابل هایی در سراسر آن حلقه زده شده باشند. اگر هنوز موس، هدفون، صفحه کلید یا گوشی تلفن خود را به برق وصل می کنید، از انواع بدون سیم استفاده کنید. میز بدون سیم از نظر بصری تمیزتر است و تمیز نگه داشتن آن آسان‌تر است، اما میز با کابلهایی در سراسر آن هنوز بخشی عادی از زندگی کاری است. در عوض، به این فکر کنید که چه تجهیزاتی را ترجیح می‌دهید بی‌سیم باشند. مثل همیشه هنگام ارتقاء فناوری خود مطمئن شوید که تجهیزات ارگونومیک با کیفیت را انتخاب می کنید.


یک ماوس بی سیم را در نظر بگیرید

یکی از رایج‌ترین دستگاه‌هایی که احتمالاً روی میز پیدا می‌کنید، ماوس است. اگر می‌خواهید ماوس سیمی خود را با یکی از گزینه‌های بی‌سیم موجود در بازار جایگزین کنید، مطمئن شوید که نگاهی به موس‌های ارگونومیک بیندازید. ماوس‌های ارگونومیک طیف وسیعی از مزایا را ارائه می‌دهند، از جمله جلوگیری از آسیب‌های تونل کارپال و آسیب‌های فشاری مکرر (RSI).


گوشی خود را با هدست عوض کنید

می‌توانید با یک هدست میز خود را از سیم‌های بزرگ پاک کنید، بلکه می‌توانید تلفن دفتر کار خود را نیز برای آزاد کردن فضا تغییر مکان دهید.


شماره ۲: کابل های خود را مدیریت کنید

هنوز برای حذف کابل ها آماده نیستید؟ مشکلی نیست – آنها را پنهان کنید. قرار دادن سیم ها در زیر میز کار تمیز کردن میز را بسیار آسان می کند. کابل ها می توانند گرد و غبار، مو و کثیفی زیادی را در نقاطی که دسترسی به آن سخت است به دام بیندازند.

یک نگهدارنده کابل (cable management basket) روشی ایمن و کارآمد برای محکم کردن کابل‌های برق زیر میز است تا به‌طور تصادفی کشیده نشوند، می‌تواند به کاهش خطرات کمک کند و دسکتاپ شما را مرتب نگه دارد.


شماره ۳: ارتفاع مانیتور خود را بالا ببرید

اگر می‌خواهید از شر آن دسته از کاغذها یا کتاب‌هایی که برای بالا بردن مانیتورتان استفاده کرده و ظاهر میزتان را زشت کرده اند، راحت شوید، یا متوجه شده‌اید که برای مشاهده مانیتورهایتان خمیده‌اید، ممکن است وقت آن فرا رسیده باشد که به زیرمانیتوری فکر کنید. برخی از این زیرمانیتوری ها حتی به نگهدارنده کابل نیز مجهز هستند، به این معنی که می توانید نکات دو و سه را ترکیب کنید تا ایستگاه کاری خود را واقعاً ارتقا دهید.


شماره ۴: از یک (Tech Tray) استفاده کنید

اگر یک میز بدون درهم و برهمی می خواهید، یا به فضای میز بیشتری نیاز دارید، یک Tech Tray در نظر بگیرید. این سینی که به قسمت زیرین میزکارتان وصل شده است به سمت جلو یا زیر میز جمع می شود تا تجهیزات شما را پنهان کند. این یک وسیله بسیار ساده است، زیرا به شما امکان می دهد قطعات و تجهیزات معمولی را که فضای ارزشمند میز را اشغال می کنند را دور از چشم نگه دارید.


شماره ۵: کاغذ خود را بایگانی یا ذخیره کنید

هیچ دفتر کاری بدون کاغذ نیست. برخی از ما هنوز در زیر نسخه های چاپی دفن شده ایم. اگر به مدارک کاغذی نیاز دارید، به تهیه document holder/writing slope فکر کنید. این تجهیزات نه تنها کاغذها را بایگانی می کنند، بلکه باعث ایجاد موقعیت ارگونومیک عالی برای صفحه کلید و ارتفاع مناسب مانیتور می شوند.

 

منبع:

https://www.ergolink.com.au/blog/how-to-declutter-your-desk-with-these-5-simple-tips

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا