ارگونومی اداری

چیدمان محل کار اداری ارگونومیک

Furnishing an ergonomic workplace

آیا می خواهید از سلامت جسمی و روانی کارکنان خود حمایت کنید؟ ارائه یک محل کار ارگونومیک به آنها ایده خوبی است. چیزی که انعطاف و فعالیت کافی را ارائه می دهد.

ایستادن سر کار

ایستادن منظم در ساعات کاری فواید زیادی برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، شما به طور خودکار عضلات پشت خود را تقویت می کنید و احتمال مشکلات کمر را کاهش می دهید. در یک محیط ایده آل، شما باید بتوانید به اندازه کافی بین نشستن و ایستادن جابجایی داشته باشید. این بدان معناست که برای رفتن از حالت نشسته به ایستاده و بازگشت مجدد در دفتر – و همچنین در خانه به فضایی نیاز دارید.


طراحی و چیدمان محیط کار اداری

یک محل کار باکیفیت و سالم با طراحی خوب دفتر و وسایل اداری مناسب آغاز می شود. دفاتری که به این منظور چیده شده‌اند اغلب دارای «ایستگاه‌های کاری ایستاده» هستند تا دوره‌های نشستن را در فواصل زمانی مکرر قطع کنند.

اما صندلی اداری مناسب برای کار سالم و ارگونومیک بسیار مهم است. یک صندلی اداری ارگونومیک خوب حرکت و نشستن فعال را تشویق می کند.

لوازم ارگونومیک

لوازم جانبی ارگونومیک نیز برای همه افرادی که از کامپیوتر در محل کار استفاده می کنند بسیار حیاتی است. لوازم جانبی مانند پایه موس یا لپ تاپ به افراد کمک می کند تا سالم و راحت کار کنند.

نور را فراموش نکنید

آخرین اما نه کم‌اهمیت، عوامل دیگری (مانند استفاده از رنگ، سر و صدا و غیره) وجود دارد که اطمینان می‌دهد افراد می‌توانند در محیطی دلپذیر کار کنند. با این حال، یک عامل مهم، تأثیر نور هنگام کار است. بنابراین فراموش نکنید که به نورپردازی خوب دفتر کار فکر کنید، زیرا نور یک جنبه ذاتی از شیوه های کاری سالم است.

 

منبع:

https://ergo-lab.be/en/ergonomic-workplace

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا