ارگونومی فیزیکی

گردنتو صاف نگه دار + کلیپ

به طور ساده عارضه سر و گردن رو به جلو یعنی به شخصی از بغل نگاه کنیم و گردن شخص، سر را جلوتر از شانه ها و بدن قرار داده باشد. در واقع عضلات بین دو کتف کش آمده اند!

عارضه سر و گردن رو به جلو، حجم کاری بسیاری از عضلات متصل به ستون فقرات گردن را افزایش میدهد.

بد نیست بدانید با گذشت زمان قوس گردن میتواند منجر به عدم تعادل عضلات شود، چرا که بدن تلاش میکند تا این عارضه را سازگار و راه هایی موثر برای نگه داشتن سر به صورت مستقیم پیدا کند. در نتیجه بعضی از عضلات ممکن است دراز و ضعیف شوند، در حالی که عضلات دیگر کوتاه تر و سخت تر می شوند.



🔰 علائم عارضه سر و گردن رو به جلو:

وقتی فرد به عارضه سر و گردن رو به جلو دچار شده باشد معمولا یک یا چند مورد زیر را احساس میکند:

🔸درد کلی: یک درد خفیف و ملایم که ممکن است در بغل یا پشت گردن، بالای کمر، شانه و یا سر احساس شود.

🔸درد شدید: اگر عضله تحت فشار قرار گرفته باشد و یا به اسپاسم برسد، منجر به تنگی عضله و درد شدید می شود که ممکن است دردی تیز یا سوزش در گردن احساس شود.

🔸درد نقطه ماشه ای: این درد موجب ایجاد نقاط سفت و حساسی در عضلات می شود که هنگام لمس شدن می توانند حتی بیشتر دردناک شوند. نقاط ماشه ای عموما در پشت گردن هستند، اما درد می تواند به بالا تا سر و یا پایین به شانه برسد. در برخی مطالعات، سندروم تونل کارپال و درد مچ دست با احتمال زیادی به وضعیت سر رو به جلو مرتبط می شود که به ویژه در افراد مبتلا به میگرن بسیار شایع تر است.


🔰 درمان عارضه سر و گردن رو به جلو:

وضعیت رو به جلو بودن سر و گردن می تواند منجر به درد گردن، بی حسی دست ها، تنفس نامناسب و حتی مشکلات عصبی شود. هر ۱ سانتی متر که گردن رو به جلو باشد بدن باید ۴.۵ کیلوگرم وزن اضافی تحمل کند. در نتیجه حتما باید پیشگیری و درمان انجام بگیرد. این عارضه اگر قبل از آسیب زیاد به عضلات و حتی نخاع شناسایی و درمان شود اثرات آن به اعضای دیگر بدن نخواهد رسید.


✅ تمرینات زیر می تواند در بهبود این عارضه به شما کمک کند:

 

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا