ورزش

یک برنامه ورزشی خوب سازمانی چگونه است؟

What Does a Good Corporate Exercise Program Look Like

سلامتی پرسنل برای یک سازمان با عملکرد خوب ضروری است. در واقع، ۵۶ درصد از کارمندانی که در برنامه‌های سلامت سازمان شرکت می‌کنند، می‌گویند که به دلیل برنامه سلامتی سازمان، روزهای بیماری کمتری دارند. وقتی کارمندان شما از نظر روحی و جسمی سالم هستند، احتمال بیشتری دارد که در مورد کار خود سازنده، کارآمد و هیجان‌زده باشند.

هدف برنامه‌های ورزشی، ارتقاء فعالیت بدنی و سلامتی در بین کارکنان سازمان است. چنین برنامه‌هایی اغلب شامل انواع ویژگی‌ها و فعالیت‌های مختلف، از جمله کلاس‌های تناسب اندام گروهی، امکانات ورزشی در محل، و مشوق‌هایی برای کارمندانی هستند که اهداف تناسب اندام خاصی را دنبال می‌کنند.


یک برنامه ورزشی خوب سازمانی چگونه است؟

یک برنامه ورزشی سازمانی کارکنان را با عادت های معمولی آشنا می کند و آنها را تشویق می کند تا در خانه انتخاب های سالم تری داشته باشند. به طور دلگرم کننده، یک مطالعه نشان داد که ۵۷ درصد از کارگران با خطرات سلامتی بالا پس از تکمیل یک برنامه ورزشی ارائه شده توسط سازمان، سلامتی شان بهبود داشته است.

در مجموع، یک برنامه ورزشی سازمانی می تواند موثر باشد. اما برای تأثیرگذاری بر زندگی کارکنان، چه چیزهایی را باید شامل شود؟


یک برنامه ورزشی مؤثر شرکتی ممکن است ویژگی های زیر را داشته باشد:

انواع فعالیت ها – یک برنامه ورزشی موثر باید طیف وسیعی از فعالیت ها را برای سازگاری با سطوح مختلف تناسب اندام، اولویت ها و برنامه های کارمندان ارائه دهد. تنوع همچنین می تواند کارمندان را از خسته شدن یا دلسرد شدن از برنامه ورزشی باز دارد. فعالیت ها می تواند شامل یوگا، پیلاتس، دوچرخه سواری، وزنه برداری و دویدن باشد.

دسترسی – یک برنامه ورزشی باید به راحتی برای همه کارکنان، با مکان های مناسب و برنامه ریزی انعطاف پذیر قابل دسترسی باشد. برای پذیرش همه افراد در محل کار، کارفرمایان می توانند فرصت های ورزشی را از طریق یک باشگاه ورزشی در محل یا کلاس های مجازی ارائه دهند. گزینه های مجازی به ویژه برای کارگران تنها می تواند مفید باشد.

آموزش حرفه ای – یک برنامه ورزشی موثر باید توسط مربیان حرفه ای که در رهبری فعالیت ها و کلاس های ارائه شده واجد شرایط و تجربه هستند، هدایت شود. مربیان حرفه ای نیز باید به کمک های اولیه در مواقع اضطراری آشنا باشند.

حمایت و مسئولیت پذیری – یک برنامه ورزشی خوب همچنین باید برای کارمندان حمایت و مسئولیت پذیری را فراهم کند تا به آنها کمک کند در مسیر خود باقی بمانند و به اهداف تناسب اندام خود برسند. کارفرمایان ممکن است فرصت های آموزشی شخصی، چالش های گروهی و ابزارهای ردیابی آنلاین را ارائه دهند.

شناخت و پاداش – یک برنامه ورزشی موثر باید کارکنان را برای رسیدن به نقاط عطف تناسب اندام، مانند تکمیل تعداد معینی از کلاس ها یا کاهش مقدار مشخصی وزن، بشناسد و به آنها پاداش دهد. انجام این کار می تواند کارکنان را برای ادامه برنامه ورزشی خود و رسیدن به اهداف سبک زندگی سالم تشویق کند.

 

منبع:

https://www.work-fit.com/blog/what-does-a-good-corporate-exercise-program-look-like

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا