درج مطالب آموزشی ارگونومی در کتب مقاطع مختلف تحصیلی دانشآموزان
به گزارش ایسنا، دکتر خسرو صادقنیت در نشستی که با حضور مسئولان تالیف کتب درسی فنی حرفهای و کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری آموزش و پرورش تشکیل شد، گفت: در راستای اهداف مرکز سلامت محیط و کار و مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطالب آموزشی ارگونومی در کتب دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی درج میشود.
وی با اشاره به اینکه علم ارگونومی یا مهندسی انسانی یک دانش بینرشتهای نوین است، افزود: گنجاندن مطالب آموزشی ارگونومی به منظور هماهنگی و بهینهسازی محیط و تجهیزات استفادهکنندگان بر اساس ابعاد، توانایی و ظرفیت جسمی و روانی آنها است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار با بیان اینکه آگاهی از علم ارگونومی میتواند باعث ارتقای وضعیت سلامت دانش آموزان شود و ریسک بروز اختلالات اسکلتی-عضلانی را کاهش و بهره وری را افزایش دهد، گفت: در این برنامه، دانشآموزان مطالبی مانند طرز صحیح کار با رایانه، روش صحیح نشستن و نحوه استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی را میآموزند و همچنین میتوانند با نحوه صحیح استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی به منظور پیشگیری از اختلالات اسکلتی، عضلانی آشنا شوند.
بنابر اعلام معاونت بهداشت وزرات بهداشت، وی اظهار داشت: مطالب مرتبط با ارگونومی با توجه به مقاطع مختلف تحصیلی سادهسازی خواهند شد و مباحث مرتبط با ارگونومی در برنامه جامع سلامت با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت معاونت بهداشت تهیه میشود.