ارگونومی در منزلاخبار و تازه ها

۶ راه آسان برای افزایش بهره وری هنگام کار در خانه

6Easy Ways to Boost Productivity When Working from Home

تعداد افرادی که از خانه کار می کنند در دوران پاندمی افزایش یافته است. برخی از روش جدید کار لذت برده‌اند و معتقدند که کارآمدتر از کار در دفتر هستند. اما برای دیگران، آنها تلاش کرده اند تا سازنده باشند. حواس پرتی، تنهایی، عدم مسئولیت پذیری می تواند کار را برای برخی دشوار کند.


در اینجا چند نکته برای بهبود بهره وری شما در حین کار از خانه آورده شده است.

۱- ساعت کار و وظایفتان را تنظیم کنید

ممکن است ساعت‌های انعطاف‌پذیری در خانه کار کنید، اما این می‌تواند باعث شود که احساس کنید همیشه در حال کار هستید یا به کار فکر می‌کنید. با پایبندی به ساعات قبلی، مغز شما می‌تواند راحت‌تر در حالت کار و خارج از آن تغییر کند.

احساس تنبلی در کار کردن از خانه آسان است، زیرا مجبور نبوده‌اید برای ترک خانه آماده شوید و با پیاده‌روی به سمت دفتر کمی ورزش نکرده‌اید. اگر اینطور است، سعی کنید صبح قبل از شروع کار به پیاده روی بروید و در زمان استراحت تحرک داشته باشید.

برخی از افراد ساعت‌های بیشتری در خانه کار می‌کنند تا در دفتر کار. با کار کردن در زمان های مشخص، می‌توانید روز خود را ساختار بندی کنید، بنابراین به وظایفی که باید انجام دهید دست پیدا کنید. ممکن است زمانی که چندوظیفه با هم انجام می‌دهید احساس بهره‌وری داشته باشید، اما کارها اغلب طولانی‌تر می‌شوند و کیفیت کار را کاهش می‌دهد.


۲- یک فضای مشخص برای کار داشته باشید

نشستن پشت میز آشپزخانه یا روی مبل نه تنها یک فاجعه ارگونومیک است، بلکه درک این موضوع را برای مغزتان سخت می کنید که زمان کار است، نه زمان استراحت. موقعیت ایده آل این است که یک مکان جداگانه داشته باشید که به شما امکان می دهد کار کنید، اما اگر این امکان پذیر نیست، سعی کنید فضایی را در اتاقی که فقط محل کار شما است اختصاص دهید. که وقتی آنجا هستید، در حال کار هستید.

مطمئن شوید که یک صندلی اداری ارگونومیک دارید که می تواند متناسب با ارتفاع سطح کار و فرم بدن شما تنظیم شود. یک چیدمان کاری ضعیف که ناراحت کننده است، یکی از بزرگترین قاتلان بهره وری است. وقتی ناراحتی یا درد را تجربه می کنید، تمرکز و کار بدون وقفه برای مدت زمان زیادی دشوار است.


۳- تعیین مرزها

بدون شک خانواده بیشتر دوست دارند شما را در کنار هم داشته باشند. وقتی بچه ها بیرون می روند و پس از فعالیت هایشان به خانه می آیند، شما آنجا هستید. اما وقتی همیشه آنجا هستید، برای همسر یا فرزندانتان آسان است که فکر کنند برای گپ زدن در دسترس هستید، بنابراین حتی بیشتر از آنچه که در دفتر کار بودید، وقفه ایجاد می‌شود.

در حالی که وقفه های کوتاه برای گپ زدن ممکن است بی ضرر به نظر برسد، زیرا یک مکالمه سریع است، اما با بازگرداندن ذهن شما به مسیر کار پس از هر وقفه بهره وری را کم می کند. بیش از ۲۳ دقیقه طول می کشد تا تمرکز خود را دوباره به دست آورید و پس از هر وقفه به کار اصلی خود بازگردید. اگر هر روز چندین بار کار را متوقف کنید، زمان کار مفید زیادی را از دست داده اید.

زمان‌هایی از روز وجود دارند که اهمیت کمتری دارند، زیرا در حال انجام کارهای ساده‌ای هستید که تمرکز زیادی نمی‌طلبد و بدتان نمی‌آید که کسی مزاحم شما شود. در این مدت می توانید در را باز بگذارید تا علامتی باشد که از قطع شدن کار مشکلی ندارید. اما در زمان های دیگر، بستن درب برای اینکه مزاحم نداشته باشید، ایده آل است. اگر در فضای کار خود درب ندارید، سعی کنید از یک تابلو یا حتی یک روسری در پشت صندلی خود استفاده کنید تا به خانواده نشان دهید که کار مهمی انجام می دهید و نمی توانند مزاحم شوند.


۴- از هدفون یا هدست استفاده کنید

اگر هنگام کار از خانه تماس کنفرانسی داشته اید، احتمالاً متوجه شده اید که خانه شما چقدر پر سر و صدا است. اگر سگ یا بچه های شما سر و صدا نمی کنند، ممکن است صدای همسایه ها را بشنوید. در حالی که هنگام تماس ویدیویی که نمی‌توانید آن را بی‌صدا کنید، جلوگیری از سر و صدا دشوار است، اما می‌توانید آن را کاهش دهید تا بتوانید در حین کار تمرکز کنید.

به‌جای توقف کار در حالی که کامیون‌های زباله در خیابان شما بالا و پایین می‌روند، پستچی که نامه‌ها را تحویل می‌دهد یا صدای سگ که اعصاب شما را خراب می‌کند، روی مجموعه‌ای از هدفون‌های حذف صدا سرمایه‌گذاری کنید. آنها می توانند صداهای بیرونی را مسدود کنند، بنابراین شما می توانید صدای داخلی خود را کمی بلندتر بشنوید و به شما کمک می کند تا در مسیر خود قرار بگیرید.

اگر به استفاده از هدست کامپیوتر در دفتر عادت دارید، می‌توانید روی یک هدست بی‌سیم یا USB برای خانه سرمایه‌گذاری کنید. توانایی استفاده از تجهیزاتی که در دفتر داشتید می تواند به حفظ همان بهره وری در خانه کمک کند.


۵- به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید که مشغول به کار هستید

وقتی هیچ کس نمی داند شما در خانه چه کاری می کنید، آنها تصور می کنند که شما به نام کار در منزل شبکه های اجتماعی خود را چک می کنید یا به دوستان خود اجازه می دهید برای صرف قهوه به منزلتان بیایند. اما تمام این عوامل حواس پرتی، منجر به بهره وری ضعیف و استرس می شود. وقتی به مردم می‌گویید که از خانه کار می‌کنید، توضیح دهید که به ساعات کاری خود ادامه می‌دهید و به انجام فعالیت‌های کاری خود ادامه می‌دهید.


۶- از زمان رفت و آمد قبلی که داشتید عاقلانه استفاده کنید

داشتن یک یا دو ساعت اضافی در روز به دلیل اینکه دیگر به سر کار نمی‌رویم، امتیاز کار از خانه است. یک نظرسنجی نشان داد که تقریباً نیمی از کارمندان از زمانی که معمولاً صرف رفت‌وآمد می کردند برای بهره‌وری بیشتر در کار استفاده می‌کنند، در حالی که ۳۸ درصد دیگر گفتند که از این زمان برای گذراندن با خانواده یا فعالیت‌های اوقات فراغت استفاده می‌کنند.

سعی کنید این زمان را با نشستن در سالن و تماشای تلویزیون صبحگاهی یا پیمایش در رسانه های اجتماعی تلف نکنید. در عوض از آن برای تعیین کارهای مهم روزانه خود استفاده کنید.

 

منبع:

https://www.ergolink.com.au/blog/6-easy-ways-to-boost-productivity-when-working-from-home

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا