ارگونومی محیطیاخبار و تازه ها

استفاده از راه حل های صوتی برای دفاتر اداری

The most often used acoustic solutions for offices

صدای چاپگر یا قهوه ساز، کیبوردهای قدیمی، همکاران در حال صحبت کردن یا تماس تلفنی. همه اینها احتمالاً برای هر کسی که در یک دفتر اداری کار می کند صداهای آشنا هستند و بسیاری از مردم آنها را آزاردهنده می دانند. زیرا منبع صدا هر چه باشد باعث کاهش تمرکز در فرد می شود. در این پست وبلاگ، نگاهی گذرا به برخی از رایج ترین راه حل های آکوستیک برای دفاتر اداری می اندازیم.

اهمیت آکوستیک خوب

سکوت مطلق تقریباً غیرممکن است و در هر صورت طبیعی نیست. با این حال، بهینه سازی آکوستیک اداری بسیار مهم است. این به این دلیل است که آکوستیک خوب بهره وری و کارایی کارکنان شما را بهبود می بخشد و محل کار آنها را تبدیل به یک محیط دلپذیر برای کار کمک می کند.


راه حل های صوتی برای دفاتر

راه های زیادی برای بهبود آکوستیک اداری شما وجود دارد. به عنوان مثال پانل های آکوستیک و عناصری که به دیوار یا سقف نصب میشوند. در زیر ایده های مختلفی برای کاهش صداهای مزاحم محیطی را معرفی می کنیم.

  • پانل های دیواری و سقفی قطعاً از پرکاربردترین راه حل های آکوستیک برای دفاتر اداری هستند. آنها در قالب های مختلف موجود هستند: به عنوان مثال دیوارهای آکوستیک، پارتیشن بین میزها، وسایل آکوستیک با پایه های متحرک و غیره.
  • دیوارهای شیشه ای عایق صدا سطح صدا را در محل کار بهبود می بخشد و در عین حال حس باز بودن را ایجاد می کند و اجازه می دهد نور کافی وارد شود.
  • اثاثیه آکوستیک مانند کمد، مبل، جلو مبلی، اتاقک جلسه، اتاق تلفن نیز اغلب استفاده می شود. به عنوان یک مزیت اضافی، فضای شما را جذاب تر نیز می کنند.
  • پرده های مقاوم در برابر صدا، آکوستیک شما را بهبود می بخشد و همچنین راهی آسان برای تقسیم یک فضای بزرگ به اتاق های کوچکتر است.

حتی گیاهان و لامپ های خاصی وجود دارند که به بهبود آکوستیک اداری شما کمک می کنند.


تجربه صدا را بهبود بخشید

علاوه بر سرمایه گذاری در محصولات آکوستیک، توجه کافی به آداب آکوستیک در محیط کار نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال کار کردن در محیط پر سر و صدا باعث رخ دادن اثر لومبارد می شود (تمایل غیرارادی برای بلند صحبت کردن در یک فضای پر سر و صدا).

 

منبع:

https://ergo-lab.be/en/acoustic-solutions-office/

محمدعلی برزگری

فارغ التحصیل کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجوی ارشد ارگونومی دانشگاه یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا